Vietnam – 13. 3. Doha – ČR

Dnešek jsem již naznačil ve včerejším příspěvku. Do Doha jsme přiletěli okolo půlnoci a po absolvování celní kontroly jsme zamířili do objednaného hotelu. O procházce po nočním Qataru – tržnici Souq Waqif, přístavu jsem již psal včera, takže dnes vám doufám alespoň fotky. Krátký, ale hluboký tříhodinový spánek v posteli a po sprše byl asi …
Pokračovat ve čtení Vietnam – 13. 3. Doha – ČR

Vietnam – 12. 3. Dobré ráno, Vietname

Dobré ráno, Vietname. Kultovní název filmu asi někteří poznáváte. Pro nás je však tato věta  pro dnešek speciální. Dnes ráno můžeme naposledy takto pozdravit Vietnam, odpoledne už budeme říkat: „Good bye Vietnam“. Cestou z hotelu opět procházíme Old Town, prohlížíme si zboží na stáncích a náhodou se ocitneme v uličce, která je mi povědomá. Dát …
Pokračovat ve čtení Vietnam – 12. 3. Dobré ráno, Vietname

Vietnam – 11. 3. Ha Long Bay

Dnes poprvé ráno zvonil budík. A to už v sedm hodin. Spěšně jsme si vypravili na snídani přes ulici do vedlejšího hotelu. Je zajímavé, jak zde funguje ekonomika. Prostě dva hotely se domluví a jeden připravuje snídani jak pro své hosty, tak pro hosty „konkurence“. Po snídani vyrážíme k budově Opery, kde nás má vyzvednout …
Pokračovat ve čtení Vietnam – 11. 3. Ha Long Bay

Vietnam – 10. 3. opět Hanoj

Dnes opouštíme Da Nang a vracíme se zpět do Hanoje. Po snídani loučíme s naším proskleným pokojem s výhledem na guerrilla gardening. Na cestu na letiště využíváme Grab. To je společnost, která koupila Uber a poskytuje svým zákazníkům dopravu osob či zboží. Ve Vietnamu je velmi rozšířená,  funguje výborně a i cenově vychází pohodově. Stačí …
Pokračovat ve čtení Vietnam – 10. 3. opět Hanoj

Vietnam – 9. 3. jak jsme nenavštívili Marble mountain

Na dnešní dopoledne jsme měli připravenou prohlídku Marble Mountains. Hory, která coby solitér trčí z ničeho nic na pobřežní placce. Když jsme přijížděli, začínali jsme tušit, že tato turistická atrakce se obejde bez nás. To množství turistů a stánků bylo tak obrovské, že jsme si raději horu vyfotili z dálky, ale sami. Na oběd jsme …
Pokračovat ve čtení Vietnam – 9. 3. jak jsme nenavštívili Marble mountain

Vietnam – 8. 3. rudý karafiátek všem ženám k MDŽ

Na začátek se musím omluvit za včerejší report, který nebyl úplně dokončen, únavou jsem usnul. Ale rád ho ještě časem doplním. Dnes ráno jsme se opět stali slušnými a spořádanými lidmi, vietnamskými lidmi, aneb co by do bylo za Vietnamce, kdyby neměl skútr. Protože jsme chtěli projet město i jeho okolí, bylo časově i finančně …
Pokračovat ve čtení Vietnam – 8. 3. rudý karafiátek všem ženám k MDŽ

Vietnam – 7. 3. beach and office day

Dnešek jsme zahájili zcela odlišně než v posledních dnech. Žádná polévka, ale vločky a jogurt. Snídani jsme si navíc vychutnali na střešní terase, vedle bazénu, ve kterém jsem se i krátce vykoupal. Následoval další očekávaný okamžik – převzetí vypraného prádla. Paráda, dva báječně zabalené balíčky voňavého prádla a my se opět cítíme jako civilizovaní lidé. …
Pokračovat ve čtení Vietnam – 7. 3. beach and office day

Vietnam – 6. 3. welcome to Da Nang

Konečně první klidnější noc. Spánek nám dobil energii na další cestu. Pomalu se loučíme s Hanojí, s její přeplněnou dopravou, obchůdky nalepenými jeden na druhý, tisíci stánky, chodníky přeplněné zaparkovanými skútry, malými křivolakými uličkami s obrovským množstvím lidí. Cestu na letiště si užíváme v taxíku a tak máme čas i prostor pozorovat jiné části města. …